Chiang mai & Pai

1 maart 2018 - Ko Samui, Thailand

Chiang mai en pai

Even een klein voorbeeldje over hoe spontaan backpacking kan zijn;

Toen we in Ayutthaya in onze hostel een slaapplaats aan het zoeken waren voor Chiang mai, raaktten we aan de praat met Maud, een Hollandse soloreiziger, ze deed ongeveer het zelfde traject van onze reis (ook eerst het noorden, daarna het zuiden)

Na enkele biertjes hebben we zomaar uit het niets gezellig afgesproken samen te gaan naar de fullmoon party in het zuiden over 2 weken (Fullmoon party is de meest beruchtste beachparty van Thailand) Zo hebben we een hostel en vliegtuig tickets geboekt voor enkele weken later. (maar onze hostel voor Chiang mai totaal vergeten :-p)

Chiang mai,

De stad ligt zo'n 700 km ten noorden van Bangkok tussen de hoogste bergen van het land.

Hier zijn wij op 17/02 heen gereisd met de slaaptrein, opstappen om 19u45 om vervolgens 12u in een prive bedje te kunnen slapen, klinkt niet slecht hé, maar toch heb ik er heel slecht in geslapen, mja soit :p

‘Smorgens komen we toe, super mottig met de vraag ‘ja, waar gaan we slapen vnvd?(want door Maud hebben we deze totaal vergeten te boeken) Even ergens ontbijten waar ze wifi hebben en een hostel opgezocht met booking.com, easy as that !

Eerste dag hebben niet veel gedaan; chilling by the pool

Tijd hebben we toch zat, we blijven in het noorden tem de 28ste (dan hebben we vliegtuig geboekt naar het zuiden)

De dag erop hebben we een scooter (125cc) gehuurd voor 2 dagen, om alles buiten te stad te kunnen verkennen,

IMG_20180219_135909

IMG_20180219_143220

Int stad rijden met de brommer, pure chaos, maar de max !! scooters zijn hier de baas, je overal tussenwringen, ti bereeeeee

Eens buiten de stad, Overal bergen, perfect aangelegde wegen, ene achter andere bocht, midden in de jungle !!!

Ok nu ben ik aant denken had ik maar een moto gehuurd, maar aan de andere kant, ist goe zoals et is, want niet te vergeten, ik rij hier rond in mijn teensletsen en marcelleke en ze rijden hier nog eens links van de baan ipv rechts. (en nee motokleren zijn niet ideaal bij 35°C)

We hebben naar de top vd berg gereden waar een mooie tempel stond, en vervolgens nog wat verfrissing opgezocht bij watervalletjes die we onderbaan tegenkamen.

IMG_20180219_154254IMG_20180219_145516

‘Savonds was een tegenvaller, uit het niets kreeg ik immense koppijn waardoor ik noodgedwongen om 18u al mijn bed in kroop met de hoop de dag erna beter te zijn.

De dag erna gingen we Maud ophalen, die wou mee met ons een meer bezoeken.

Houdt de (corrupte) politie ons wel niet tegen zeker, 500 baht betalen (€12,5) omdat ik mijn originele internationaal rijbewijs niet bijhad (wel een kopie, maar neeee is niet in orde ...)

Eens we er waren, wauw super mooi en rustgevend !!

IMG_20180220_152002IMG_20180220_155333

We hebben er lekker goe gegeten en gezwommen alles goed en wel, tot we op een gegeven moment zagen dat onze voeten en benen vol zaten met een soort van plakkende mini bloedzuigers :o efkes paniek, want we kregen ze er met moeite af en de lokale Thai wisten zelf niet wat ze waren

IMG_20180220_141509

Achteraf opgezocht waren het Flat wurms (niet gevaarlijk, toch niet als je ze direct opmerkt),

‘Savonds hebben we afgesprken met Jack, een Thai die kenneth kent van 3 jaar terug toen hij hier was, super kerel, hij heeft ons meegenomen naar de lokale bars en restaurantjes waar geen toeristen komen, heel tof om eens met een local op te trekken, plus hij organiseert tours (=korting voor ons :-D )

Zo hebben we afgesproken een Tweedaagse jungletrekking te doen met hem nadat we terug kwamen van Pai, en een dagje olifanten te gaan verzorgen.

De dag erna zijn we vertrokken naar Pai, Een klein hippiedorpje nog meer het noorden in, een route door bergen en Jungle met in totaal 762 bochten,

En dit met een scooter 125cc, dit was ongetwijfeld de mooiste motorit die ik ooit gedaan heb !!!

IMG_20180224_145252IMG_20180224_144822IMG_20180223_104430IMG_20180222_145259

Na een uur of 4 kwamen we toe, en wauw, Pai is een oase van rust, middenin de bergen, met echt prachtige natuur.

Eindelijk eens wat rust en weg uit de steden, de vibe die hier hangt in Pai is ongezien, veel backpackers, Hippies vanover de hele wereld (zelfs Thaise hippies, super grappig om te zien) en een wietgeur die maar niet lijkt te verdwijnen.

Het was ons plan om 2 dagen in Pai te blijven, maar het zijn er uiteindelijk 5 geworden, zo tof was het hier,( en moesten we kunnen bleven we nog langer, maar ‘gelukkig’ hebben we reeds onze vlucht naar het zuiden geboekt, dus moesten we terug)

We hebben de mooiste bergritten ooit gedaan met de brommer, grotten en hotsprings (natuurlijke warmwaterbronnen) bezocht, nieuwe mensen leren kennen, en niet te vergeten, een Jungle party gedaan,

Ooo ja, een jungle party, een taxi haalt iedereen op en dropt ons een halfuur later in the middle of nowhere. Techno music en 500 feestbeesten, Epic !!

IMG_20180225_175653IMG_20180226_150257IMG_20180224_171209IMG_20180224_155700IMG_20180224_145443

5 dagen later zijn we terug naar Chiang mai gereden, om met onze vriend Jack naar de olifanten te gaan ( ja onze jungle trekking hebben we moeten opgeven om langer in Pai te kunnen blijven)

En wauw, wat een ervaring !! Olifanten worden vaak mishandeld door mensen puur voor het toerisme, (Doe dus nooit een olifantenrit want dit is mishandeling !) Maar dit was anders,

We waren met een groepje van 7, en kwamen toe bij de olifantenfamilie, je zag direct dat ze er vrij en gelukkig waren, en we hebben ze eten gegeven, gaan wandelen in het bos, en hebben ze een modderbad gegeven. Echt de max, wat een beesten !!
de beelden spreken voor zich;

1. Ma. 🍀❤️:
    1 maart 2018