The south

16 maart 2018 - Sydney, Australië

The south.

Na de eerste 2 weken in het noorden rondgereisd te hebben, hebben we dus een binnenlandse vlucht genomen naar Surat thani, om vanuit daar door re reizen naar het eiland Koh Samui, (wat in totaal toch zo’n 9 uur reizen was (taxi > vliegtuig > bus > ferry boot > taxi)

Omdat we de eerste 2 weken zeer actief bezig geweest zijn hadden we ons voorgenomen het iets rustiger aan te doen, maw smorgens een loopke doen, lekker ontbijten en ‘smiddags chillen at the beach, wat ook wel lastig kan zijn hoor in die warmte !! ;-)

Koh Samui

Na 3 dagen gechillt te hebben in Koh Samui zijn we verder gegaan Naar Koh Phangan voor de beruchte Fullmoon party,

Het hele eiland werd overspoelt door Backpackers en toeristen van overal ter wereld,

Fullmoonparty is een strandfeest dat 1 maal per maand plaatsvind uiteraard bij volle maan :-p

Overal zijn standjes te vinden waar je buckets kunt kopen (cocktails in een emmerke voor heel weinig geld) en er zijn wel 10 verschillende musicstage’s, voor ieder wat wils dus.

Ook wordt er gebruik gemaakt van blacklights, waardoor iedereen zich opmaakt met fluoricerence verf, dit zorgt voor een super sfeer !

Een tof feest die doorging tot in de vroege uurtjes, super leuk, maar naar mijn mening iets te druk, en te toeristisch.

full moon

De dag erna zijn we gewoon terug geweest naar de zelfde plek en hebben we gewoon nog harder gefeest dan de dag ervoor. No more comments.

Hierna hadden we onze portie feesten wel even gehad, en zijn we doorgereisd naar Khaolak, een badplaats in het zuidoosten die iets minder toeristisch is dan voorgaande eilanden.

Hier heeft Kenneth een tijdje geleden een half jaar gewerkt voor Thomascook, dus kon hij me wel goed de weg rondleiden.

IMG_20180306_153529IMG_20180307_184700

We hebben er in een super goede hostel geslapen en de eigenaar wat leren kennen, een jongeman van 22 jaar, hij heeft ons samen met zijn vrienden meegenomen een lokale all-you-can-eat seafood-bbq te gaan eten,... twas speciaal ;-)

Super toffe avond, maar geef mij maar een goe biefstuk friet :p

De dagen erna hebben we een scotter gehuurd en watervalletjes, stranden enz gaan bezoeken. Heel mooi allemaal ! Ook hebben we gaan eten in een rivier, de tafels en stoelen zaten tot 20cm diep in de rivier, impressive.

Ook ben ik gaan thaiboksen, eindelijk ! i loved it.. een training van 2u, ik heb nog nooit zoveel gezweet in mijn leven als dan, de luchtvochtigheid was heeel hoog omdat het die dag zelf nog geregend had (en ja ik zat erin met de scooter, doorweeeekt)

IMG_20180307_164946IMG_20180307_144614

O enja het toppunt van Khaolak was toch wel de dag excursie naar Khao Sok, een natuurpark op 2u rijden.

Ik heb deze alleen gedaan omdat Kenneth deze al 3 keer gezien had, wat een dagje was me dat !!

Ik werd opgepikt ‘smorgens vroeg door een busje, die vol zat met ‘rijpere mensen’ (ja zal fraai zijn voor de oude garde die meeleest) in totaal waren we met 9 mensen, twaren vooral fransen.

Khao Sok is een natuurpark met een groot meer, en een prachtige jungle.

Interessant weetje, het meer is niet natuurlijk, maar aangelegd door de Koning in 1980, door rivieren naar het dal te leiden, met als doel enkele stuwdammen te maken om er zo energie uit te winnen. er zijn nog steeds dorpen te vinden onderin het meer, waar de mensen vroeger woonden (zo’n  100m diep)

We hebben ‘smorgens met de boot een uurnalf door het meer gevaren, een grot bezocht, om dan tegen te middag te lunchen ( lekker thaïs food) erna gingen we met een gids de jungle in trekken en konden later dan wat zwemmen om af te koelen.

IMG_20180308_151648Khao Lak (1)Khao Lak (5)IMG_20180308_125921

Een topdagje gewoon, en goed om mijn frans wat te onderhouden (jaja heb zelf complimenten gekregen dat ik goed frans spreek)

Om af te sluiten hebben we doorgereisd naar Krabi, een provincie nog meer het zuiden in, naar de stad Ao nang,

Daar hebben ze ook mooie stranden, toffe uitgaansbuurten enz..maar het toppunt hier was toch wel onze junglehike,

IMG_20180311_184654

Een uur nalf klimmen door de jungle bij 30°c om dan beloond te worden met een echt onwerkelijk uitzicht!

IMG_20180311_145247_006IMG_20180311_141910IMG_20180311_141203

Puur genieten, maar dan nog eens een uur nalf terug naar beneden, (en nooo water was op.. heel lastig)

But totally worth the sweat!!

Verder hebben we gewoon van alle tijd genoten die we hadden,mensen ontmoeten vanuit onze hostel, lekker eten, hier en daar een dansje plaseren, of een stripclub bezoeken (ja sorry Ma maar dat moet je gewoon eens gedaan hebben als je in Thailand bent) !! Living the goodlife

IMG_20180312_172744IMG_20180310_183824IMG_20180312_170622

Thailand was voor mij de eerste reiservaring in Azië, en ik heb er heel hard van genoten !!

We hebben nooit iets gepland, constant van dag tot dag geleefd, pure vrijheid, geen zorgen, alles komt altijd goed !!

Thailand is een land die reeds heel toeristisch is, maar toch echt prachtig is, je vind hier voor iedereen wel wat wils ;prachtige natuur, een interessante cultuur,  paradijselijke stranden, bergen, avontuurlijke attracties, exotische dieren, lekker eten, uitgaansmogelijkheden ... alles gewoon !

Een maand was echt te kort om alles te kunnen zien en doen,

Dus ik zal nog eens moeten terugkeren, ooit :-D

Nu zijn we klaar gestoomd en uitgerust om ons volgend avontuur aan te gaan, Australië !!

1. Andy potteau:
    16 maart 2018
    Jaloers !!! Ziet er echt de max uit !
    Geniet er van Thomas !!!
  2. Ma. 🍀❤️:
    16 maart 2018
    Veel gezien, volop genoten, ook veel gezweet blijkbaar..? Nu nog verder van je thuisland verwijderd. Denken hoe laat het bij jullie is en omgekeerd, misschien. Succes met het vervolg en hou ons op de hoogte van jullie belevenissen, groeten, ma
  3. Catherine:
    19 maart 2018
    Wauw......, die natuur, ziet er prachtig uit.
    Enjoy!
  4. Marinka casteur:
    27 maart 2018
    Thomas, het ziet er fantastisch uit! Thailand is gewoon de max !! En wat jullie nu staat te wachten.....Aussy Aussy Aussy :) :) Mooie verhalen om te volgen, geniet er met volle teugen van!
  5. Els Desmedt:
    29 maart 2018
    Thomaske, ben jaloers!!
    Wat een prachtige uitzichten!!
    Geniet er zeker maar verder van!!