Eastcoast trip 2

19 december 2018 - Cape Tribulation, Australië

Ons avontuur gaat vanaf hier door zonder Darren.
We hebben een 2 daagse zeiltrip naar de whitsunday eilanden gedaan,
Zeilen van eiland naar eiland om te snorkelen, kajakken, walvissen te spotten en tenslotte af te sluiten met het Whitsundays national park die naar horen uitverkozen is tot mooiste strand ter wereld van 2018. En dat is het ook!
hoe ik het ook zou willen beschrijven het is 100 maal mooier dan je zou verwachten.
IMG-20180924-WA0136IMG_20180918_164323IMG-20180924-WA0022IMG-20180924-WA0013~2IMG-20180924-WA0014~2IMG_20180924_084426
Na deze 2 daagse trip hebben we campervan gaan ophalen voor de komende 3 weken mee door te reizen richting Cairns, deze is heel klein en Cosy, maar geeft ons alles dat we nodig hebben een frigo, bed en keuken(tjeee), pure vrijheid !
IMG_20180929_060426
Zo zijn we van townsville naar Ayr gereden, waar Stephanie meloenen aan het plukken was, 😅 een avondje daar geslapen en dan doorgereden naar townsville, waar we de ferry genomen hebben naar Magnetic island.
Magnetic island is een eiland met prachtige flora en veel wildlife,omringt met prachtige baaitjes waar je kan snorkelen.

We hebben de eerste dag een wandeling gemaakt, waar we binnen de 6km 3 verschillende soorten bossen hebben doorwandeld, eerste was een soort van droog en uitgestrekt bos waar we 5 wilde koala's gespot hebben (eerste ooit in het wild gezien in aus!!) Prachtig zijn die beestjes.
Dan veranderde het bos naar een soort van semi-jungle en later naar een echt regenwoud. onwerkelijk gewoon om dat allemaal te zien in één wandeling.

S’middags zijn we dan lekker gaan snorkelen, het eiland ligt in het great barrier reef, dus waren er veel koralen en vissen te zien.
Dag erna stonden we op en merkten we een koala op naast onze camper, gezellig aan het slapen hoog in de boom, geweldig gewoon!
We zijn verder nog gaan zwemmen en een wandeling gaan doen waar er ruïnes van WOII te vinden waren, heel interessant om te zien.
IMG_20180930_175544IMG-20181001-WA0002~2
Volgende stop op de roadtrip waren de Wallaman falls, de hoogste waterval van Australië, 268m hoog, heel spectaculair om te zien, we hebben zelf een hike gedaan naar beneden, om eronder te kunnen gaan zwemmen.

IMG_20181002_100909
S'avonds zijn we gaan kamperen in mission beach, vanaf deze locatie zijn we echt in het tropisch klimaat terrecht gekomen en dat valt te merken aan de temperaturen en aan de kokosnoten die overal op het strand te vinden zijn ! Ooooveral, made my day!! Kokosnoten rapen, ze proberen open te krijgen en ze lekker vers opdrinken en -eten. Thank you mother earth for this present 😍
IMG_20181005_094243IMG_20181002_181056
Nu zijn we doorgegaan naar cape tribulation, dit is het punt waar het daintree-forrest (een van de oudste jungles ter wereld) samenkomt met de oceaan en de great barrier reef, heel uniek, we slapen hier in de jungle, en na 2 minuten wandelen staan we op een kokos-strand (je weetwel het type kziet alleen in films stranden)
De weg hier naartoe was ook uniek, na een lange rit door de jungle moesten we een ferrie nemen door een rivier vol van de krokodillen, als je doodwilt gaan op een unieke manier ben je op de juiste plaats, Dit is crocodile-country !!
IMG_20181003_171633IMG_20181003_164342
Ondertussen zijn we al een weekje in onze eindhalte Cairns.
Dit is een tropsiche badplaats waar veel backpackers hun reis eindigen of beginnen,
Hier hebben mijne maat Jan ontmoet vanuit Kortrijk die hier al een jaarnalf werkt, poolparty'tje hier, watervalleke daar, alles goed en à laize
Ook hebben we een dagtrip gedaan naar de greatbarrier reef en hebben we er 3 duiken gedaan, prachtig !!
De great barrier reef is een natte droom voor duikers omdat hier de grootste koraalriffen ter wereld terug te vinden zijn.

Hier eindigt dan ook het eerste deel van onze travels door Australië, we hebben nu zo goed als volledig de oostkust gezien.
Onvergetelijk !

Nu is het tijd voor deel 2
Teo, een vriend uit België heeft al zijn congé opgespaard om ons te komen bezoeken,
We nemen een vliegtuig naar Adelaide (Zuid Australie) en zullen vanaf daar opnieuw een campervan huren om met ons 3 rond te trekken voor ongev 3,5 weken. We hebben geen concrete plannen maar de eindhalte is Melbourne.