Noosa

16 december 2018 - Noosa Heads, Australië

Tijdens de laatste weekjes van ons werkavontuur hebben we dus in Noosa gewoond.
Noosa is een klein maar gezellig surfersstadje ten noorden van de sunshinecoast. Het was hier goed leven in een deftige en propere hostel, net naast het prachtige Noosa National Park, de mensen die hier in de hostel werken, zijn ook reizigers die er werken voor kost en inwoon, zij hebben onze 5 weken dat we hier waren, onvergetelijk helpen te maken. Het nationale park van Noosa was perfect om mijn wekelijkse loopjes door te doen.
IMG_20180830_063854IMG_20180817_155343IMG_20180807_165826IMG_20180802_144401
De laatste 2 weken dat we aan het werken waren hebben we wel opnieuw een tegenslag gehad, onze auto werkte plots niet meer, door ouderdom was de joint de culasse kapot..
Herstellen was geen optie omdat dit veel te duur zou zijn.
Ja hier stonden we dan met een kapotte auto en plannen om 2 weken later een goeie 8000 km af te leggen .. we hadden ondertussen al een hollandse dame gevonden die wou meereizen met ons, om kosten en gezelschap te delen, maar die plannen hebben wij ook moeten vaarwel zeggen.

We hebben onze auto nog kunnen verkopen voor de helft vd prijs aan een man die hem zelf kon herstellen, maarja wat met ons reisplan? We zagen het niet zitten een andere auto te kopen omdat we geen tijd genoeg hadden alle papieren enzo op tijd te regelen. Dus even geen plan was ons plan.

Plots kregen we een bericht van Jessie (de Hollandse dame) doorgestuurd dat er een Australiër 3 travelbuddies zoekt om te gaan kamperen richting het Noorden, perfect dus! Gaan we gewoon lekker met hun mee!
Plan is nu dus om enkele weken mee te reizen met Darren, een Aussie die een jaar op een boot gewerkt heeft en een 4x4 en caravan gekocht geeft om enkele maanden te genieten van eigen land!
IMG_20180729_114527 IMG_20180715_135315 IMG_20180807_172705IMG_20180811_164856IMG_20180910_113512
Toen de auto het begaf was het wel even slikken en we wisten even totaaal niet meer wat gedaan.. maar achteraf gezien is het allemaal part of the adventure, en moest het misschien wel gewoon zo gebeuren
'everything works out eventually'

Nu is het tijd om te beginnen reizen, onze eerste trip op de planning is Fraser island en daarna zullen we noordopwaards beginnen reizen met Darren en Jessie.

1. Laurentz:
    19 december 2018
    Join de culasse moest toch lukken om zelf te doen?;-)