Bangkok en cultuur

18 februari 2018 - Ayutthaya, Thailand

Vandaag zijn we dag 4 en om deze goed te beginnen ga ik eens mijn goeie voornemens van dit avontuur aangaan door te beginnen met de blog !

3 dagen in Thailand, ik zou er al een boek over kunnen schrijven..

Het is mijn eerste keer dat ik Azïe bezoek dus alles is nieuw, alles is wauw !

Dag 1 kwamen we aan om 06.00 in Bangkok, na een lange vlucht en niet geslapen te hebben op de vlieger.

Dag 1 hebben we overleefd dankzij Thaise massage's, lekker Thais eten en wat slaap in te halen,

'savonds hebben de buurt gaan verkennen en kunnen we zeggen dat we de uitdrukking 'one night in bangkok' nu wel verstaan ;-) (heavy)

IMG_20180214_174603

Dag 2, opgestaan met wel beetje een kater (en nog een jetlag erbij, want ja er is 6 u tijdsverschil met België)

We hebben ons voorgenomen de eerste dagen wat cultuur op te snuiven dus hebben we en tuktuk ingehuurd ( onderhandeld tot 40 baht) (nen euro)

om ons naar de meest toeristische plekken in Bangkok rond te voeren,

hele mooie dingen gezien,

IMG_20180215_164903

Bangkok kan ik samenvatten als een miljoenenstad die dag en nacht leeft, waar het overal stinkt, en er constant chaos is (drukdruk) maar die je toch sowieso moet gedaan hebben als je in Thailand bent.

Dag 3 zijn we naar de oude hoofdstad van Thailand doorgereist genaamd Ayutthaya.

Hier is het al heel wat minder druk dan in Bangkok (oef) en zijn er overal oude boeddhistische tempels te bemachtigen (echt veel te veel eigenlijk)

We hebben en fiets gehuurd en enkele tempels gaan bezichtigen,

heel mooi allemaal, daar waren wij dan aan het fietsen, wat we allemaal niet tegenkomen, mensen met 4 of 5 op 1 brommerke, olifanten die over straat wandelen (wtf!!) enzovoort, je komt het hier allemaal tegen !

IMG_20180216_172654

IMG_20180216_171821

IMG_20180216_142208

IMG_20180216_131628

G2084821

Nu zullen we vandaag hier een boottochtje doen en de floating market gaan bezichtigen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ma. 🍀❤️:
    18 februari 2018
    Leuk te lezen, zoon.. Ben elke dag benieuwd. Bijhouden zou ik zeggen. P.s.: doorgereisd met d want reisde.
    Xxx
  2. Mike Vanhoutteghem:
    18 februari 2018
    Cool! Hoop wel wat meer te lezen in de toekomst!
  3. Melissa Lefever:
    Ik kijk er ook Naar uit, succes! X
  4. Christine:
    18 februari 2018
    Kijk er naar uit om je verdere reis te volgen
  5. Santana Margot:
    Vet! Geniet ervan!
  6. Luc Coucke:
    Wow Thomas
    Al heel wat gezien geniet er van 🍀🍀🍀
  7. Veronique:
    19 februari 2018
    Tof zal het verder volgen benieuwd x mis je wel ly
  8. Heidi D .:
    19 februari 2018
    jaja, wij gaan wel werken .... greetz
  9. Alexander:
    zalig papyne!!!
  10. Catherine:
    Have Fun!
  11. Suzy:
    26 februari 2018
    Hier net verteld dat jij het beter op hebt ;-) zalig om de filmpjes te zien... zo zijn wij er ook een klein beetje bij he :-) we missen je hier wel hoor! Vele groetjes xxx
  12. Hilde Vanneste:
    26 februari 2018
    Wat niet is kan nog komen zeggen we dan. Zuilen wij dit ooit nog doen?
    Reden genoeg voor jullie om met volle teugen te genieten en zoveel mogelijk mee te maken. Amuseer jullie verder! Groetjes van François en Hilde 😀
  13. Nigel:
    20 maart 2018