Eastcoast trip 1

19 december 2018 - Townsville, Australië

Na een goeie 6 maand in de Sunshinecoast geleefd en gewerkt te hebben, is het eindelijk tijd om wat te reizen en het land te ontdekken!
Ons plan is dus om in een goeie 5 weken de Eastcoast af te reizen, en dan erna een goeie 4 weken Zuid Australië te doen.
Onze eerste excursie dat we gedaan hebben is een 3 daagse tour door Fraser island met een gids,
En prachtig was het !!

Fraser Island is het grootste Zandeiland ter wereld en bezit meer zand dan de sahara woestijn !!
IMG-20180905-WA0005IMG-20180905-WA0010IMG-20180905-WA0006~2IMG-20180905-WA0013IMG-20180905-WA0008~2IMG-20180905-WA0003~2
Met enkele 4x4’s en een groepje van 15 man hebben we het eiland gaan rondgereisd.

Van witte zandstranden tot verborgen helderblauwe meren tot de meest speciale en nog nooitgeziene regenwouden, we hebben het allemaal gezien !
De eerste nacht sliepen we in een kamp in tentjes ergens op het strand, het kamp was afgebakend met een kleine elektrische omheining (ja geen zever) voor de dingo's, dingo's zijn wilde honden die alleen maar voorkomen op fraser island, ze zijn prachtig om te zien en doen geen kwaad, maar toch om geen risico's te nemen ivm veiligheid..
Daar sliepen we dan, op het strand onder een wauwie sterrenhemel waar je de melkweg perfect kon zien, prachtig !!
Helaas zat het geluk ons niet mee, na 7 weken geen druppel regen gezien te hebben, hebben we de 2de en 3de dag veel van onze trip veel regen gehad...
Dat was natuurlijk wel iets minder maar we hebben ons er zoweinig mogelijk proberen van aan te trekken!
Fraser island is iets unieks en we zijn blij dit gezien te hebben
De wildlife is er ook prachtig!!! We hebben dolfijnen, walvissen, slangen, dingo's, papegaaien en meer gezien
IMG-20180905-WA0006~2IMG-20180905-WA0015~2IMG-20180905-WA0007~2IMG-20180905-WA0012~2
Op terugbaan naar huis heeft een dame het gekunnen een jeep te crashen te midden in de jungle, was wel spectaculair om te zien 😅 gelukkig was iedereen ongedeerd.

Eens terug van Fraser hebben we nog enkele dagen genoten met onze vrienden in Noosa, bbqen op het strand met een stevig kampvuur, enkele feestjes daarbij en het was ook alweer tijd afscheid te nemen van hun.

De week erop is Darren ons komen oppikken en zijn we landinwaards getrokken,
Daar hebben we de eerste 3 dagen gekampeerd ergens in the middle of nowhere, aan een riviertje, prachtig gewoon, geen telefoon connectie, geen elektriciteit, enkel natuur.
Het water in de rivier diende zowel als drinkwater en als douche, iedere avond maakten  we een kampvuur met eucalyptushout die we overdag gingen zoeken, zonder twijfel een van de beste kampvuurtjes ooit, de eucalyptusgeur die vrijkomt is uniek..
IMG_20180910_170719IMG_20180912_083305IMG_20180911_152602IMG_20180919_083330
3 dagen later zijn we Jessie gaan oppikken en zijn we landinwaards getrokken naar Kensworth.
Daar hebben we een lokale rodeo show gaan bezien.
Dat is een evenement waar er vanalles van cowboyactiviteiten worden gedaan,
Piggraces, houthakwedstrijden, paardecourse, de klassieke bullride en horse ride waar ze zolang mogelijk op een hysterische stier moeten blijven zitten (wist je dat ze een riem spannen rond de ballen van dat beest? waardoor hij helemaal begint de flippen)
IMG-20181128-WA0003
Na een goede week landinwaards gereisd te hebben hadden we wel wat nood aan verse zeelucht, dan zijn we weer 5u verder naar boven gereist naar town of 1770, dat is een heel klein dorpje aan de kust, super relaxed en dit is het laatste punt waar je kan surfen voordat je nog meer noordopwaards reist, dit omdat vanaf dit punt de oceaan vol zit met dodelijke kwallen en krokodillen.

Hierna zijn we 8u lang doorgereist noordopwaards naar een regenwoud in het Eungella national park, daar hebben we 2 dagen doorgebracht, in de jungle gekampeerd en hele mooie watervallen gezien.

IMG-20180924-WA0132~2IMG-20180924-WA0126~2
Na deze prachtige ervaring zijn we naar een vriend van Darren gegaan waar we enkele nachten geslapen hebben.
Die vriend woont aan het strand en heeft 14 hectaren aan grond, daar hebben we lekker kunnen socializen, bbqen en feesten met hun vrienden, allemaal mannen die in de marinewereld werken. Op zijn terrein gingen we doodnormaal zijn bos in met de kettingzaag om wat hout te zagen voor een grooot kampvuur, hadden we elke dag een traditionele aussie bbq (worstjes met brood) en werd er veel gedronken en gelachen, heel toffe en gastvrije mensen !!

Dit was dan ook de eindhalte voor Darren omdat hij hier enkele weken bij zijn vriend zal blijven om zijn huis te helpen opknappen.

Voor zover ons eerste deel van het reisavontuur, tot nu toe hebben we heel hard genoten, we leven van dag tot dag zonder concrete plannen, alles is a laize en opt gemak, dagelijkse bezigheden zijn koken, zwemmen, hangmatten met een boek in de hand, af en toe een workoutje doen en vooral genieten en verkennen, beetje per beetje begin ik meer te beseffen hoe gigantisch dit land is, en we hebben nog niiiets gezien !