A home away from home

9 augustus 2018 - Noosa Heads, Australië

Oy mates !

Jah... tis wel even geleden sinds ik een blog geschreven heb zie ik ;-) meer dan 3 maand, oops !

Even teruggaan in de tijd, op de laatste blog heb ik geschreven over Cotton tree backpackers,

Een beachhouse aan het strand in Maroochydore, in de Sunshinecoast in Australië.

Hier hebben we in totaal een 3maand nalf doorgebracht denk ik, tot we verplicht moesten verhuizen omdat ze het plat zullen gooien en er een lelijk appartementsblok op willen bouwen, meer hierover later.

Zo wat is er dan allemaal gebeurd in die 3 maand?!

Ik heb veel gewerkt, maar nog meer genoten !!

Laten we beginnen met het eerste, werk !

Na bij de strawberries te hebben gewerkt voor enkele dagen hebben we beide even moeten zoeken naar fulltimewerk. Maar uiteindelijk heb ik kunnen beginnen als schilder in een grote constructiesite waar nieuwe appartementen moesten geschilderd worden. Merci PJ voor de werkervaring theeft van pas gekomen J

Kenneth is toen kunnen beginnen met werken op een pineapple farm samen met andere vrienden van de hostel.

Dit was toch wel the goodlife hoor,

Werkdagen hier in de bouw in Australië beginnen om 6.30 en eindigen om 14.30, wat betekent dat ik om 15h al thuis was van het werk, en ik nog alle tijd en vrijheid had om te doen wat ik wou !!

Dus werkte ik fulltime en kon ik na het werk genieten van de zon, het strand en surfen natuurlijk !!

Ik heb er ongeveer een maand geschilderd, tot de werf afwas. Helaas kon ik niet meewerken aan de volgende klus omdat ik op dat moment nog geen auto had en er dus niet kon geraken. Toen heb ik kunnen meegaan met de boys naar de pineapplefarm.

De pineapplefarm was zwaar en waren lange dagen van 10h werk, we moesten ananassen plukken, planten en andere klusjes doen die nodig waren op de farm. We hadden een echte eikel van een baas, niets was nooit goed genoeg en hij profiteerde maar al te graag van wij “lazy ass cunt backpackers”

De farm was dus echt niet ok maar omdat deze goed betaalde, en we samen met vrienden in de natuur konden werken, maakte dit het wel goed.

IMG_20180705_085030IMG_20180518_142122IMG_20180516_165741IMG_20180516_170136

Bij de pineapplefarm heb ik een maand nhalf gewerkt, tot ik er genoeg van had en ben overgeschakeld naar een tijdelijke andere job bij een zelfstandige schilder, hierna ben ik dan gestart op een gemberboerderij samen met Kenneth.

Tot op heden werken wij hier nog steeds, het is weer een andere ervaring en op zich wel leuk vergeleken met andere boerderijen,

Simpelweg moeten we de hele dag op ons gat zitten en gember uit de grond plukken, dit in de volle natuur waar geen enkele auto te bespeuren is en vele vogels ons constant zitten te bespieden.

Al dit boerderijwerk zijn hele unieke ervaringen en ik ben blij dat we dit allemaal gedaan hebben !

IMG_20180719_063944IMG_20180717_063507

Zo dit zijn een beetje mijn werkervaringen tot zover hier in Australië.

Voorlopig had in nog geen tegenslagen gehad, tot ik plots weer pijn begon te krijgen in mijn linkerschouder, waaraan ik 9 maand terug geopereerd ben..

De pijn begon zeer onschuldig, maar werd snel veel erger, waardoor ik niet meer kon fitnessen, alsook surfen, mijn werk leidde hier ook onder.. momenteel heb ik er nog altijd last van :-/

Ik heb enkele maand geleden een gloednieuwe surfplank gekocht omdat ik echt verkocht was aan het surfen, maar deze ligt nu ongeveer al 2 maand onder het stof te wachten om gebruikt te worden L

Maar goed, het is zoals het is en we kunnen niet veel veranderen eraan, dan heb ik maar tijd gestoken in nieuwe en andere dingen, zoals yoga, paddleboarden en lopen,

Yoga is hier heel populair in Australië, en meestal doen we het met wat vrienden in het park in het zonneke, rustgevend en heel goed voor de spieren en gewrichten.

In die tijd in Cottontree heb ik vrienden voor het leven gemaakt, en ieder weekend was er wel iets leuks te doen, surfen, yoga, paddleboarden, skaten, vissen, uitgaan, bergen gaan beklimmen, naar watervallen gaan,... enz. ieder weekend was echt de max!!

IMG_20180720_172133IMG_20180715_134646IMG_20180705_155953IMG_20180609_165519

Eentje om niet te vergeten was de afsluitparty in onze hostel, beste nacht zover in Australië!

Iedereen in feestmodus, veel drank, en alles mocht kapot want zo smeten het huis toch af, Project X !!!

Nadat we verplicht onze beachhouse moesten verlaten, zjin we allemaal naar een andere hostel geweest in Mooloolaba, een stadje iets verder dan Maroochydore,

Deze hostel was niets echt ons ding, Die hostel had heel veel regels en het voelde aan als een kleuterschool, wij konden niet echt om met die regels en zijn uiteindelijk buitengesmeten geweest. (om de meest belachelijke reden)

We hebben er een maand verbleven, en wel wat nieuwe goeie vrienden gemaakt !

IMG_20180714_170832

Dan zijn we maar verhuisd naar Noosa, zo’n 40 minuten verder, Noosa staat bekend om haar prachtige natuurparken en wildlife, alsook voor haar stranden, we verblijven hier nu in een kleine hostel, tot zover de properste hostel dat we al gehad hebben in Australië, alles goed hier! De eerste nacht hebben we bezoek gehad in onze tuin van ene gigantische slang, echt gek !

O en ja vergeten te zeggen, we hebben een Auto gekocht !!

Een 20j oude Mitsubishi Pajero, 4x4 volledig kampeerklaar! Echt de max,

IMG_20180705_161745

Deze geeft ons zoveeeel vrijheid !!

Ons plan is om nog 3 weken te werken, en daarna beginnen te reizen met onze auto naar het Noorden toe (Cairns) dit in 4 weken tijd,

Daarna zullen we via de outback (Australische woestijn) terugkeren naar het Zuiden om Teo op te pikken, onze maat van België waar we al enkele jaren mee samenreizen,

Met hem zullen we een roadtrip van een maand doen richting Melbourne.

In November zal Teo terugkeren naar België, en zal Kenneth hem vergezellen, ja dat hoor je goed, Kenneth laat mij achter om de liefde te gaan opzoeken in Mexico ! Hij had daar een vriendin voor hij vertrok naar Australië.

Ik zal dan dus alleen doorgaan en waarschijnlijk in Melbourne wat werken.

Dus binnen 3 weken is het zover en begint het echte grote avontuur, 2 maand kamperen en roadtrippen J

1. Luc Coucke:
    9 augustus 2018
    Mooi verslag Thomas geniet er nog van!
    Veel groetjes van
    Nonkel Luc&Tante Mie
  2. Ma. 🍀❤️:
    9 augustus 2018
    Zo ver van 'thuis', leuk je verhaal te lezen😍, bijna 7maanden 'weg'. Prachtige natuur..
  3. Marnix Verbeke:
    15 augustus 2018
    Hallo Thomas, fijn te horen dat je het daar nog altijd goed stelt (buiten die pijnlijke schouder). Als klein tuinierderke kan ik heel goed begrijpen dat het een fantastische ervaring moet zijn om in dag en dauw op al die verschillende farms te kunnen werken.
    Ook de ervaring met al die verschillende bazen waarbij je je moet aanpassen en je ingesteldheid en motivatie moet corrigeren. Hetgeen je daar, over jezelf zal leren in dit fantastisch jaar , daar doen anderen hun hele leven over.
    Geniet er maar van, en vooral absorbeer maar al die intense indrukken om er later nog te kunnen van genieten.
    Nog veel plezier in de resterende tijd van de reis.
    Groetje, Christine en Marnix