Cottontree backpackers.

16 april 2018 - Maroochydore, Australië

Cottontree backpackers.

Eens toegekomen in onze hostel Cottontree backpackers in de stad Maroochydore (2uurtjes ten noorden van Brisbane) kregen we meteen een warm onthaal van iedereen, en van Stefanie (die ik net als Maarten, nog nooit eerder ontmoet had) Er heerst hier een heerlijke sfeer, iedereen kent elkaar heel goed omdat ze hier allemaal voor een langere tijd blijven om te werken, en niet constant doorreizen zoals wij hiervoor constant gedaan hebben.

Wauwww, The..F*cking... Goodlife

De hostel is een oude cosy beachhouse, met een voortuintje, aan achtertuin, gezamelijke keuken, living enz. op 1 min wandelen van het strand, met een parkje rechtover, een shoppingcenter op 10min wandelen, en een gym op 20min wandelen!! Dit nog eens in combinatie met hele toffe mensen van overal ter wereld, en een gemiddelde temperatuur van 28°C. Ook heeft de hostel surfplanken, skateboards, kano’s en paddleboards die we kunnen gebruiken.

IMG-20180405-WA0013IMG-20180405-WA0010IMG-20180405-WA0008

De hostel regelt farmwork voor ons. Alle backpackers doen hun farmwork hier (dit is eigenlijk heel lastig en soms onderbetaald werk) om maar 1 goeie reden;

Met ons werkvisum mogen we één jaar in Australië verblijven, indien je 88 dagen op een boerderij, of ergens in the middle of nowhere werkt, geeft de regering een freepass om nog één jaar te kunnen verblijven en werken in Australië, een second-year visa dus.

Nu voor mijn moeder begint te panikeren dat ik twee jaar zal wegblijven, Néé moeder dit is niet het plan. Maar het is wel tof om de mogelijkheid te hebben, want je weet nooit wat het leven zal brengen ;-). Ook is het natuurlijk een toffe ervaring om eens in Australië op een boerderij te werken.

De week erna zijn we begonnen met werken op een aarbeidenboerderij, daar moesten de aardbeien planten. Amai, wat een k*tjobke !!

6 a 7u per dag constant voorovergeboven zitten freezekes planten, met dan nog eens watersproeiers die u volledig natspuiten omdat de aarde nat moet blijven om te kunnen planten. Backbreaking !!

Het enige pluspunt in dit werk is dat al onze vrienden uit de hostel, hetzelfde lot ondergaan en je allemaal samen kunt afzien. En natuurlijk dat er geld binnenstroomt.

Interessant weetje, uitgerekend hebben we op 1 week tijd, per persoon ongeveer 14000 freezeplanten gepland, als je weet dat er op 1 plant misschien 10 aardbeien groeien is dat ......... veel te veel :-D

IMG_20180324_123308IMG_20180327_092145

We hebben zo iets meer dan een week freezen geplant, tot er plots geen werk meer was.

Voorlopig hebben we helaas nog niets niets gekregen van de hostel, omdat farmwork zeer seizoens gericht, en weesafhankelijk is. En we blijkbaar niet veel geluk hebben momenteel, maar ze beloven wel dat er meer werk komt binnenkort.

Ondertussen zijn we hier nu al 3 weken in Maroochydore en voelen we ons hier echt thuis, Vreemden worden vrienden, want tenslotte leef je allemaal in hetzelfde huis. Het leven is zeer relaxed hier, geen zorgen, lekker zonnetje, dagelijks ga ik surfen, af en toe potje voetbal spelen met de boys..

IMG-20180416-WA0001

Simply the goodlife

Hier en daar hebben we nog enkele dagen gewerkt, zelf onze eerste familie wilde kangoeroes gespot, de natuur is hier prachtig.

We hebben afgelopen 2 weken dus nieuw werk gezocht hier in de buurt van waar we wonen, om hopelijk hier een fulltime job te vinden, maar helaas nog niets gevonden, omdat dit gebied hiet geen grote stad is en ik geen eigen vervoer heb, wat het dus moeilijker maakt, maar no worries we vinden wel wat J

O ja en voorlopig zitten we hier met 4 West vlamingen in onze hostel nu, een kennis die ik ken van de fitness in België, is ook van Sydney naar hiertoe gereisd op mijn aanraden

Ook hebben we nog een Daguitstap gedaan met Eva naar Noosa, een natuurpark met schitterende stranden, zie foto’s.

IMG_20180414_140025IMG_20180414_140001IMG_20180414_140309IMG_20180414_140128IMG_20180414_141357

1. Ma. 🍀❤️:
    16 april 2018
    Waww, altijd leuk je te horen, lijkt inderdaad prachtig en leuk, groeten!
  2. Catherine:
    17 april 2018
    Veel plezier!
  3. Marnix Verbeke:
    17 april 2018
    Hallo Thomas, Je maak ons echt jaloers als we al jouw mooie foto's zien van die prachtige stranden. Je hebt intussen ook eens van het boerenleven geproefd en eens goed je rugspieren gevoeld. Kan je nu nog genieten van een freeseke?
    Fijn van daar ook tussen gelijkgestemde mensen te vertoeven, en ook blij zeker van daar eens andere westvlamingen te zien?
    Mis je daar je moto niet, het moet daar fijn zijn om ermee rond te toeren
    Ik heb intussen die Amerikaanse Honda Shadow gekocht en al mijn eerste ritjes gemaakt bij het eerste zonnige weer hier.
    Geniet maar van jullie fantastische trip en hopelijk beter werk dan freezekes te planten
    Groetjes
    Marnix
  4. Christina Van Camp:
    18 april 2018
    Hallo Thomas mooie fotos het ziet er daar prachtig uit en ondertussen heeft het ventje zijn nieuw speelgoedje hij is in de wolken, profiteer maar van je reis en hopelijk heb je vlug een andere job Vele groetjes Christine
  5. Heidi D .:
    8 juni 2018
    beetje achter met jouw reisverhaal te volgen , maar niettemin boeiend ! nog veel succès X