Sydney

16 april 2018 - Maroochydore, Australië

Sydney,

Aan alle volgers, sorry voor de late nieuwe blog, De tijd gaat hier zodanig snel, en er valt zodanig veel te doen.. dat er zelf al een stoflaagje op mijn laptop lag..

Na een maand rondreizen door Thailand zijn we eindelijk vertrokken naar Australië, na maanden lang praten en dromen erover, was het eindelijk zover !!

Eens toegekomen in onze hostel in Kingcross (hartje Sydney) zijn we direct begonnen met onze zakens de regelen, een bankrekening openen, medicare kaart ophalen, een simkaart kopen enz...

Eens dat geregeld was, konden we beginnen met deze wereldstad te verkennen.

Eerste indruk over Sydney was wauw. Het deed goed terug in een ‘westerse’ wereld te belanden (alhoewel ik Thailand heeeel hard mis)

Alles is hier héél proper, overal heb je hier prachtig onderhouden parken waar mensen gaan om te picknicken, wandelen, sporten, & zonnen, perfect om de stadsdrukte te ontvluchten. Het is een grote multiculturele stad waar misschien maar 20% van de bevolking echte Australiërs zijn.. de meeste mensen zijn ingeburgerd van overal ter wereld sinds heel lang terug.

Het openbaar vervoer is hier ook heel gemakkelijk, met éénzelfde kaart gebruik je zowel de metro, trein & bus.

IMG_20180315_155549IMG_20180315_111844IMG_20180315_152639

Na enkele dagen in hartje Sydney te verblijven, hadden we het wel gezien, en wilden we de echte beachcultuur beleven.

Dan zijn maar verhuisd naar een andere hostel op maar 2 min wandelen van het wereldberoemde Bondibeach.

Bondi is een heerlijk district waar een leuke beachvibe rondhangt, & waar je prachtige kustwandelingen kunt doen.

IMG_20180317_183529IMG_20180317_181341IMG_20180317_184312IMG_20180317_185848

Hier hebben we het heel hard naar onze zin gehad!

Een vriend van mijn zusterke, die ook van the good old Staceghem is, werkt in the Belgian beer cafe in Sydney. Daar hebben we hem gaan bezoeken, en een toffe avond gehad (ne blonde Leffe kan toch smaken é :) Hij woont ook in Bondi district dus hebben we later nog enkele keren afgesproken.

Ook hebben we een daguitstap gemaakt naar The Blue Mountians, Dit is een gigantisch natuurpark op 2 uur rijden van Sydney,  je vind er 1436 km² aan eucalyptusbossn, die de lucht een blauwe gloed doen geven, prachtig gewoonweg !!!

IMG_20180319_103943IMG_20180319_102636IMG_20180319_145219

Ons ‘plan’ was om niet te lang in Sydney te blijven hangen, vooral omdat het hier héél duur is en we eerst ergens werk willen zoeken buiten een grote stad.

Dus hebben we een manier gezocht om in Brisbane te kunnen geraken (dit is een grote stad naar naar het noorden toe, met een Subtropisch klimaat wat natuurlijk heel leuk is nu herfst en winter eraan zitten te komen)

Via een car relocation hebben we heel goedkoop in Brisbane kunnen geraken, dit is simpelweg een autoverhuurbedrijf die hun auto terug in Brisbane wilt nadat iemand ermee naar Sydney gereden heeft.

In 2 volle dagen moesten we 915km afleggen in een splinternieuwe auto ( hij had nog maar 1500 km) en hier moesten we enkel maar de benzine voor betalen !! zalig !

IMG_20180321_160700

Dag 1; 10uur gietende regen en storm aan één stuk !! we hadden onze eerste Australische roadtrip wel anders voorgesteld, maar bon, na regen komt zonneschijn, Toen we s’avonds toekwamen in Byron bay (een klein gezellig maar wereldberoemd surferstadje aan de Goldcoast) klaarde het op en hebben we nog wat kunnen socialisen aan het strand met enkele biertjes.

Vervolgens hebben we in onze auto geslapen aan strand, perfect view to wake up!

IMG_20180322_124840IMG_20180322_112430

Dag 2 hebben we gebruikt om de gold coast verder te verkennen aangezien we niet ver meer moesten rijden, O ja  en zelf wilde dolfijnen gezien bij de vuurtoren van Byron bay !!

IMG_20180322_111948

’Savonds hebben we afgesproken met mijn ex-collega Eva, die nu voor TVH Brisbane werkt, gezellig wat biertjes gedronken en ze heeft ons zelf onderdak aangeboden, ja in een bed slapen is net iets comfortabeler dan in de auto :)

IMG_20180322_153500

Eens de auto afgegeven de dag erna, hebben we besloten door te reizen naar de Sunshine coast, naar een workinghostel (ne hostel die werkt regelt voor ons) Hier zijn we opgekomen door Stefanie, Weeral een vriendin van mijn zusterke waar ik contact mee gezocht had,(Merci zuster voor de hookups)

Na 5 weken rondreizen van hostel naar hostel, van plaats naar plaats hadden we echt even nood aan een vaste stek om even op adem te kunnen komen.